Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/phugm.pl/includes/menu.inc).

Zalety programów lojalnościowych

Ostatnio dodane:

Jeszcze niedawno sądzono, że w biznesie nie istnieje takie słowo jak: lojalność. Lec okazuje się, że zdobycie nowego klienta jest zdecydowanie bardziej kosztowne niż utrzymanie starego, dlatego firmy coraz chętniej decydują się na wszelkie strategie marketingowe, czego przykładem jest marketing partnerski. Jego głównym założeniem jest zaangażowanie w relacje z klientami – ich utrzymanie i umacnianie.

Marketing tradycyjny opiera się na pakiecie produktu i usług, marketing relacji (http://www.programylojalnosciowe.pl/aktualnosci/362-jak-budowac-marketing-relacji.html) – na potrzebach klienta. Dzięki temu buduje się lojalność i zaufanie firmy, czyli zapewnia się długookresową współpracę. Aby zatrzymać klienta należy zapewnić mu uzyskanie korzyści, np. poprzez korzyści finansowe: zniżki lub gratisy. Istotną rolę odgrywa też systemy lojalnościowe. To obecnie jedno z najczęściej stosowanych narzędzi wspomagających biznesowe działania firm. Programy lojalnościowe opierają się na różnych zasadach, lecz najczęściej wykorzystywaną formą korzyści są produkty oferowane za punkty. Tego typu gratyfikację stosują często sieci hipermarketów.
Program lojalnościowy
Source: www.spiceupyourblog.com
Z jakiego powodu firmy powinny wprowadzić program lojalnościowy? Zasadniczą kwestią jest chęć skłonienia na konsumentów by skorzystali z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów tudzież podtrzymania dobrych relacji z daną marką. Właściwie dobrana strategia programu gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najbardziej istotna korzyść. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą wiadomości o swoich przyzwyczajeniach konsumenckich, co z perspektywy firmy jest wiedzą niezwykle wartościową.



Prowadzące działalność w Polsce sieci hipermarketów, posiadając dane o produktach kupowanych przez ich klientów, wysyłają im specjalne promocje spersonalizowane na bazie historii zakupów. Konsument dostaje wówczas oferty promocyjne odpowiadające jego potrzebom. Zwykle proponowanie uczestnictwa w programie lojalnościowym kierowane jest do tych klientów, którzy już znają markę a co za tym idzie są jej klientami. Utwierdza to ich w przekonaniu, że zaufanie, jakim darzą daną firmę dostarcza wymiernych korzyści.