Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/phugm.pl/includes/menu.inc).

Sprawne negocjacje w firmie

Ostatnio dodane:

Komunikacja między ludźmi - na pozór rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rano po wieczorny paciorek wymienia informacje. Od najprostszych pozdrowień w stylu "dzień dobry", po wieloaspektowe informacje na przykład na temat własnych uczuć. Robimy to wszystko intuicyjnie, prawie się nie zastanawiając. O ile w prywatnych kontaktach możemy sobie pozwolić na dowolność, swobodę a nawet błędy w tym temacie, to w relacjach firmowych wymaga się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Niewątpliwie jednym ze składników nadmienionych pojęć jest umiejętność komunikowania się z kontrahentami przede wszystkim skutecznie.


komunikacja
Author: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Source: http://www.flickr.com
Niektórzy z nas posiadają znakomicie rozwinięte wyczucie na innego człowieka. Im nie potrzebne są profesjonalne treningi z zagadnień komunikacji. Większa część z nas jednakże aby skutecznie reprezentować firmę na zewnątrz powinna nauczyć się paru rzeczy. Częstokroć klarownie wyrażać swe oczekiwania (bez zdradzania bezcelowej złości), umiejętności słyszenia naszego adwersarza jak też odnajdowania wspólnych punktów stycznych tak, by każda ze stron czuła się wygraną. Zajęcia o tytule "Szkolenia Komunikacja" na pewno przeprowadzane winny być w oddziałach przedsiębiorstwa odpowiadających za kontakt z kontrahentami, a zatem w dziale zaopatrzenia, sprzedaży czy marketingu. Nie jest to wszakże tylko właściwością tych właśnie działów (wszystko co musisz wiedzieć o szkoleniach z komunikacji).

Bardzo istotne są takie umiejętności również u średniej i wyższej kadry kierowniczej. Ćwiczenia z obszaru komunikacji przydadzą się z pewnością podczas negocjacji. W trakcie podobnych ćwiczeń kierownik czy dyrektor dowie się (ewentualnie sobie przypomni) jak wygląda mowa ciała - tak własnego jak i przeciwników - w negocjacjach. Nauczą się oni wychwytywać i efektywnie reagować na ukryte komunikaty rozmówców, a także panować w większym stopniu nad własnymi emocjami. Nabycie takich umiejętności może w sposób istotny wpływać przychód przedsiębiorstwa nie tylko poprzez zdobytą wiedzę o efektywniejszych negocjacji czy kontaktów z klientami. Także wpływają one dodatnio na relacje wewnątrz ekipy. Lepiej porozumiewający się pracownicy to bardziej harmonijna kooperacja, a w efekcie wyższa jakość pracy jak też wydajność pracowników (odsyłam do tej strony na futureskills.pl).