Sprawdzanie potrzeb związanych ze szkoleniami|Jakie są nasze wymagania wobec szkoleń
Ostatnio dodane:
Submitted by addmean on Wed, 04/29/2015 - 14:02
Dzisiejsze organizacje powinny być zarządzane zgodnie z tym, co dzieje się na świecie. Nie można używać przestarzałych rozwiązań, bo nasza firma nie będzie mogła konkurować na obecnym rynku z pozostałymi firmami. Dlatego należy m.in. sprawdzać potrzeby szkoleniowe całej organizacji, oraz zobaczyć, jakie szkolenia przydałyby się każdemu z pracowników na wszystkich szczeblach. Jednak poza tym, że firma sama bada swoje potrzeby względem szkoleń, to jeszcze są robione na szczeblu krajowym tego rodzaju badania.
Jednak, jeśli chodzi o badania to jest ich sporo. Istnieją jeszcze tzw. badanie kompetencji. Niektórym osobom wydaje się, że po testach kompetencji w szkole więcej testów tego rodzaju nie będzie, ale są i to nawet w pracy. Badania kompetencji mają ukazać stan wiedzy i zdolności pracownika. Do badań tego rodzaju stosuje się różne metody, które mają pokazać jak pracownik postrzegany jest przez klientów, współpracowników i siebie samego. Przez, co można pomyśleć o podniesieniu jego kwalifikacji właśnie dzięki różnego typu szkoleniom.
Poziom pracownika wpływa na rozwijanie się firmy
O tym, że na sukces każdej firmy ma wpływ stan zaangażowania, osób zatrudnionych, wiemy bardzo dobrze. Najczęściej próbujemy motywować pracowników do działania, zwiększamy ich pensje albo ucinamy premie, gdy nie wywiążą się we właściwy sposób z powierzonych im obowiązków. Mimo używania różnego rodzaju technik dotyczących motywacji, to efektywność pracowników nie jest wystarczająca.
Zapominamy, że jeżeli chcemy wymagać powinniśmy mieć pewność, że konkretny pracownik jest w stanie ogarnąć powierzone obowiązki. Świat gna naprzód i bywa, że pojawia się w firmie technologia, która dla dużej części pracowników jest czarną magią. Dlatego trzeba po pierwsze zrobić badanie kompetencji, które pozwolą sprawdzić, jakie są potrzeby szkoleniowe. Jeśli poprawiamy kwalifikacje pracownika będziemy mogli od niego więcej wymagać.
Poziom pracownika wpływa na rozwijanie się firmy
Author: Daniel X. O'Neil
Source: http://www.flickr.com
Zapominamy, że jeżeli chcemy wymagać powinniśmy mieć pewność, że konkretny pracownik jest w stanie ogarnąć powierzone obowiązki. Świat gna naprzód i bywa, że pojawia się w firmie technologia, która dla dużej części pracowników jest czarną magią. Dlatego trzeba po pierwsze zrobić badanie kompetencji, które pozwolą sprawdzić, jakie są potrzeby szkoleniowe. Jeśli poprawiamy kwalifikacje pracownika będziemy mogli od niego więcej wymagać.
Przeszkolenie sprawi, że jego praca okaże się efektywniejsza. Nie można oczekiwać od pracowników, że po całym dniu pracy wrócą do domu i będą jeszcze bawili się w samokształcenie przez wolny czas, bo zapewne wtedy byliby zupełnie wyczerpani. Tak, więc trzeba zadbać o szkolenia w czasie pracy, bo wtedy pracownicy poczują się docenieni i staną się chętni do pracy, bo nauka nieznanych rzeczy zawsze pobudza do działania.