Marketing automation – nowoczesny sposób na wzrost sprzedaży firmy.
Ostatnio dodane:
Submitted by addmean on Thu, 11/26/2015 - 12:29
Automatyzacja marketingu (z angielskiego marketing automation) polega na przeprowadzaniu działań marketingowych przy użyciu specjalnych programów. Ich nadrzędnym targetem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak nie jest to narzędzie funkcjonujące jak znane od dawna systemy sprzedaży. Aby osiągnąć wzrost sprzedaży automatyzacja marketingu jest skierowana na m.in. monitoring i analizę userów korzystających z firmowej strony www, segmentację konsumentów pod względem ich cech np. wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania.
Specjalne oprogramowanie pozwala na szybkie zgromadzenie danych oraz ich analizę. Dzięki temu możliwe jest maksymalne ukierunkowanie marketingu na daną grupę docelową. Pozytywne efekty notuje się w przypadku tworzenia baz danych e-mail i późniejszych akcjach mailingowych. Efekty są znacznie szybsze i o wiele lepsze niż w przypadku działań marketingowych przeprowadzanych „na ślepo”. Automatyzacja to doskonały sposób na oszczędność czasu i pieniędzy, które można przeznaczyć na inne działania.
Następnym ogromnym plusem programów z dziedziny marketing automation jest ich bezproblemowa integrowalność z innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Mowa tu w większości o systemach zarządzania relacjami z klientami, takich jak np crm online czy ERP.
Trudno sobie obecnie wyobrazić firmę istniejącą w oderwaniu od świata internetu. Nawet jeśli dane przedsiębiorstwo działa w jednej z tradycyjnych branż, to tak czy inaczej musi także zaistnieć online, gdyż tam są jego klienci. Jednak samo bycie w internecie bardzo mało oznacza. Konieczne jest posiadanie wiedzy oraz narzędzi pozwalających na pozyskiwanie korzyści z tego istnienia. Narzędzia te przynosi nam tzw. marketing automation.
Source: sxc.hu/photo/1377963
Author: Serge Kij
Source: http://www.flickr.com
Następnym ogromnym plusem programów z dziedziny marketing automation jest ich bezproblemowa integrowalność z innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Mowa tu w większości o systemach zarządzania relacjami z klientami, takich jak np crm online czy ERP.